Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

 

Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.

Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.

Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur.

Projekto aprašymas

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).

Projekto veiklos:

1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;

2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;

3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;

4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;

5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.

Projekto tikslinės grupės - bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.

Elektrėnų pradinė mokykla yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:

STEAM

  • Lauko kupolinės klasės įrengimas, įranga, priemonės ir baldai;
  • Mokymosi licencijų paketas (3–4 kl. Formalaus švietimo pasaulio pažinimo pamokų paketas; „Eduka klasė“);
  • Mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas (STEAM kompetencijų stiprinimas ir kvalifikacijos tobulinimas; Tyrinėjimu grįstas mokymas(is); Mokymai apie fenomenais grįsto ugdymo kūrimą);
  • Bus įsteigta STEAM koordinatoriaus pareigybė (0,25);
  • Ugdymo veiklų ir užsiėmimų organizavimas (neformali veikla „STEAMukas“; ilgalaikiai projektai; integruojamos programos; patirties sklaida).

ĮTRAUKUSIS UGDYMAS

  • Sensorinio  kambario įranga, priemonės, baldai;
  • Mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas (Mokyklinio amžiaus vaikų ugdymo ypatumai ir pagalba mokantis mokytis SUP vaikams (didesnį dėmesį skiriant autizmo spektro sutrikimams; mokymai pagal įtraukiojo švietimo principus ir darbą įtraukiojo ugdymo sąlygomis (skirtingo vaikų potencialo įvertinimas ir praktinis pritaikomumas); Skaitymo gebėjimų stiprinimas visose grandyse, siekiant gerinti mokinių pasiekimus; Mokymai apie diferencijuoto ir individualizuoto praktinio ugdymo organizavimą);
  • Ugdymo veiklų ir užsiėmimų organizavimas (Ilgalaikis projektas skaitymo skatinimui; projektas „Padėk sau ir kitiems II“; ilgalaikiai projektai; integruojamos programos; patirties sklaida).

KULTŪRINIS UGDYMAS

  • Bendrystės ir bendrakūrybos erdvių įrengimas (įranga baldai; kultūrinio ugdymo ir edukacinės priemonės);
  • Mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas (Mokytojų kompetencijos didinimas (mokymai) tarpdalykinės, tarpkultūrinės integracijos srityje integruojant meną ir tiksliuosius mokslus; Mokymai pedagogams, vadovams apie fenomenais grįsto ugdymo kūrimą ir kt.);
  • Ugdymo veiklų ir užsiėmimų organizavimas (ilgalaikiai projektai; integruojamos programos; ilgalaikė programa „Ženklų kalba: šiuolaikinis judesys ir skaičiai“; patirties sklaida).

LYDERYSTĖS UGDYMAS

  • Mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas (Komandinio darbo stiprinimas nukreiptas į įvairių poreikių mokinių pažangą; Lyderystės veiksmingumo stiprinimas šiuolaikinės mokyklos kontekste/ Mokyklos bendruomenės stiprinimas /Mokyklos bendruomenės įgalinimas pokyčių įgyvendinimui ir kt.);
  • Ugdymo veiklų ir užsiėmimų organizavimas (Atliktas mikroklimato tyrimas švietimo įstaigoje ir tyrimų pagrindu parengtas mikroklimato gerinimo veiksmų planas; ilgalaikiai projektai; integruojamos programos; patirties sklaida).

Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).

Siekiami rezultatai

1)     Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;

2)     Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;

3)     Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;

4)     Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;

5)     Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.