Spalio 28, mūsų mokinukai dienai tapo jaunaisiais tyrinėtojais. Kas tai yra? - klausinėjo ne vienas. Todėl reikėjo sužinoti, ką reiškia žodis tyrinėti.

                      Noro patirti, išmokti, susipažinti nebuvo ribų! Vaikai tyrinėjo, kaip beržai auga gamtoje, kuo jie skiriasi nuo kitų medžių, kuo skiriasi viena beržo rūšis nuo kitos. Grupėse atliko darbą apie beržą, pasirinkę Lietuvoje augančio beržo rūšį, pristatė jį klasės draugams.  Kiti atliko bandymus tirpios ir netirpios medžiagos. Miške vaikštinėjant puikiai sekėsi įvardinti spygliuočius ir lapuočius medžius, vaikai lengvai nurodė kokie augalai yra krūmai, o kokie medžiai. Išvardino augalų dalis, rastas sėklas ir vaisius priskyrė tinkamiems medžiams. Stebėjo žolinius augalus. Mokinukams miške pasisekė net grybų kelmučių rasti. Jauniesiems tyrėjams labai patiko ekperimentas „Vandens muzika“. Į aštuonias stiklines pylė skirtingą kiekį vandens ir išrikiavo ant stalo. Mokiniai pieštuku lengvai beldė į stiklines. Padarė išvadą, kad kiekviena stiklinė skamba skirtingai, priklausomai nuo joje esančio vandens kiekio.  Daug juoko ir gerų emocijų mokiniams suteikė eksperimentas „Kas greičiau pasieks žemę?“ Vaikai vienoje rankoje laikė medžio šakelę, o kitoje klevo lapą. Išgirdus mokytojos signalą mokiniai vienu metu paleido abi priemones. Išsiaiškino, kad žemę greičiau pasiekė medžio šakelė, nes ji yra sunkesnė už klevo lapą. Mokiniai ieškojo gamtos dovanojamų lobių ir žymėjosi lapuose. Kiti mokiniai skaičiavo kiek mokyklos teritorijoje yra spygliuočių, o kiek lapuočių medžių, rašė jų pavadinimus, matavo medžių kamienus, stebėjo medžių žievę. Per mikroskopą trečiokai tyrinėjo medvilnę, uodo koją, svogūno sluoksnį ir drugelio sparną. Pirmokėliai matavo klasę pėdomis, koridorių sieksniais, stadioną žingsniais, lentą delnais. Svėrė morkas, agurkus, kopūstą, obuolius.

                      Puiki jaunojo tyrinėto diena!

                                                                           Pavaduotojos ugdymui I. Mačionytė

                                                                                                                  A. Pačėsienė