Pasimatuok profesiją

        Šiais laikais profesinis orientavimas, ugdymas karjerai – viena svarbiausių švietimo funkcijų.

        Dažnai apie būsimą profesiją daugiau galvoti pradedama vyresnėse klasėse, kuomet ne už kalnų mokyklos baigimas ir nori nenori reikės apsispręsti, ką veikti toliau, kuo būti ir kur studijuoti.

       Kai paklausiau pradinukų, ar jie jau žino, kuo norėtų būti užaugę, dažnas atsako, kad dar apie tai negalvojo, kad dar per anksti, dar suspės. Žinoma, atsirado nemažai tokių, kurie teigė, kad jau tvirtai žino, kuo norės būti (nes turi pomėgių, užsiėmimų, kurie jiems labai patinka, arba turi ypatingų gabumų kažkurioje konkrečioje srityje).

     Viename tėvams skirtame leidinyje teigiama: „Iš tiesų profesijos pasirinkimas prasideda nuo pat gimimo, tai ilgai trunkantis ir daug vaiko amžiaus tarpsnių bei jo gyvenimo sričių apimantis procesas. Šio proceso metu visuomet šalia vaiko yra tėvai, kurie vaikiškuose žaidimuose, sąveikoje su bendraamžiais ar suaugusiais žmonėmis, gali pastebėti vaiko polinkius, gabumus ir padėti vaikams juos puoselėti, įgyti meistriškumo. Taigi tėvai gali padėti vaikui ruoštis profesijai nuo pat vaikystės. Tuomet profesijos ar karjeros pasirinkimas vyks palaipsniui, nuosekliai, sklandžiai, ir šis procesas vėliau nekels įtampos nei vaikams, nei jų tėvams, o galutiniai sprendimai bus teisingi – vaikas įgys profesiją, pagal kurią jis su pasitenkinimu dirbs“ (Vadovas tėvams. Kaip padėti vaikui renkantis karjerą, Švietimo mainų paramos fondas, 2011). Vadinasi, kuo anksčiau pradėsime apie būsimą karjerą kalbėtis, tuo jiems bus lengviau ateityje.

      Todėl Elektrėnų pradinės mokyklos ketvirtokams buvo surengta netradicinio ugdymo diena „Pasimatuok profesiją“ Elektrėnų profesinio mokymo centre. Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Ališauskienė ketvirtokų laukė amfiteatrinėje salėje. Pavaduotoja įdomiai papasakojo pradinukams apie profesinį mokymo centrą ir supažindino su profesijomis. Besikeičiančiose skaidrėse vaikai matė nuotraukas, diagramas, net schemas. Ketvirtokai įdėmiai klausėsi, o po to uždavė daug iškilusių klausimų. Žinoma, labiausiai laukė ateinančių mokytojų, kurie turėjo juos supažindinti su profesijomis. Mokiniai dalyvavo daugiau nei 13 įvairių veiklų, galėjo susipažinti su įvairių specialybių atstovais, jų darbo specifika.

          Sugrįžę iš visų grupelių, vaikai emocingai pasakojo mokytojoms ir draugams, ką matė, veikė, sužinojo, ko išmoko.

         Profesijų dienos organizatoriai, klasių mokytojai pasistengė sukurti patrauklią ir informatyvią dieną visiems mokiniams. Įvairi veikla, susitikimai ir pokalbiai paskatino mokinių domėjimąsi margu profesijų pasauliu. Tai puiki proga nepaklysti specialybių pasiūloje. 

                                    Elektrėnų pradinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Angelė Pačėsienė